Khamis, 22 Julai 2010

Kuasa Minda Mendapatkan Parking

Kuasa minda pada manusia ini adalah ciptaan ALLAH Taala. Namun, tidak ramai yang mengetahuinya. Hanya 10% manusia di dunia ini yang mengetahui dan menggunakan nikmat ini sebaiknya. Saya ulangi; 10% sahaja. Adakan anda sebahagian daripada 10% tersebut?


Oleh kerana ia (Kuasa Minda) adalah ciptaan ALLAH, maka tidak dapat disangkal lagi bahawa ia adalah salah satu nikmat ciptaan ALLAH yang diberikan kepada setiap manusia. Tidak kira sama ada manusia itu beriman atau kufur kepadaNya, nikmat itu tetap akan tertunai kepada yang menggunakannya.


Pada hari ini aku ingin menceritakan tentang kejayaan aku mengaktifkan kuasa minda untuk mendapatkan sesuatu yang agak sukar; parking di kawasan bandar. Aku tinggal di sebuah bandar kecil di Malaysia, namun oleh kerana kawasan ini bandar kecil, kesibukan dan kesesakan jalannya masih tetap terasa. Keadaan ini diburukkan lagi dengan bilangan parking yang sedikit disediakan untuk mengguna kenderaan persendirian.

Apabila hendak ke bandar atas sesuatu urusan, sering kali aku sukar untuk mendapatkan parking. Kadang kala parking yang ada jauh dari tempat urusan tersebut. Maka langkah yang perlu untuk aku lakukan adalah dengan mengaktifkan kuasa minda untuk menarik lokasi parking yang aku inginkan.

Aku akan membayangkan betapa mudahnya aku mendapat parking yang aku idamkan. Aku akan bayangkan dengan jelas untuk masuk ke lorong tempat lokasi tujuanku, aku bayangkan dengan jelas tentang bangunan tempat tujuan urusanku, aku gambarkan betapa mudahnya aku mendapat parking betul-betul di kawasan lokasi urusanku itu, keluar dari kereta dengan tenang dan penuh kesyukuran, merasai dengan penuh yakin dan rasa seronok kerana mendapat parking tersebut dengan mudah, dan terus menuju ke lokasi urusanku.

Hasilannya memang sangat menakjubkan. Aku bukan sahaja mudah mendapat parking, malah kadang kala lokasi parkingku itu betul-betul di tempat yang aku gambarkan. Malah jika tersasar sekalipun, hanya beberapa petak sahaja dari kawasan yang aku gambarkan.

Malah, apa yang lebih menarik, ada sahaja kereta yang kebetulan akan keluar untuk membolehkan aku parking di kawasan yang aku bayangkan. Betapa gembiranya rasa hatiku dengan penuh kesyukuran apabila keadaan itu benar-benar terjadi seperti yang aku visualisasikan.

Mungkin ada yang beranggapan, ia secara kebetulan. Mungkin sahaja ia kebetulan, tetapi jika aku berjaya melaksanakannya hampir setiap kali, adakah ia masih dianggap kebetulan? Ada yang berkata pula, ia adalah rezeki. Ya, memang ia adalah rezeki daripada ALLAH untuk menentukan parking itu milikku, namun bagiku ia adalah daripada daya usahaku mengaktifkan gelombang keinginanku itu ke alam semesta.

Apabila aku mengaktifkan gelombang keinginan itu, maka secara tidak langsung, getaran kemudahan mendapatkan parking itu menerawang ke alam semesta dan menarik tempat lokasi itu menjadi milikku seperti yang aku idamkan. Rezeki ALLAH itu adalah daripada usaha kuasa mindaku, dan sudah pasti aku amat bersyukur.


Semasa dalam perjalanan ke bandar, aku sudah mula memikirkan betapa susahnya untuk aku mendapatkan parking. Aku sangat yakin tentang hal itu. Sudah berkali-kali apabila ke sana, sudah pasti aku terpaksa meletakkan kereta jauh dari kawasan yang aku perlu tujui. Keadaan ini pasti akan menyebabkan aku perlu bergesa-gesa ke tempat itu dari kawasan parking.



Aku sangat pasti bahawa aku tidak seharusnya merasai tentang kesukaran itu. Ini adalah kerana aku sangat yakun bahawa kuasa minda tidak akan mengerti sama ada aku mahukan kawasan parking yang dekat dengan kawasan tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan