Rabu, 21 Julai 2010

Bagaimana Hukum Tarikan Berlaku?

Ramai yang masih tertanya-tanya bagaimana Hukum Tarikan @ Law of Attraction (LOA) berlaku? Ramai yang masih mengsangsikannya kerana tidak ramai yang mengetahuinya secara menyeluruh. Sebenarnya, hukum tarikan adalah sama seperti hukum alam yang lain. Ia sama seperti hukum daya graviti yang tidak ada siapa lagi di dunia ini yang mempertikaikannya. Hukum tarikan adalah satu hukum alam yang sangat mudah dilaksanakan jika kita benar-benar menyakininya [sama seperti kita meyakini hukum graviti; setiap benda akan jatuh ke bumi apabila dijatuhkan dari satu tempat yang lebih tinggi].

Hukum Tarikan akan berlaku dengan 3 langkah yang sangat mudah... :)

Langkah 1

Nyatakan dengan jelas apa yang anda mahukan. Nyatakan dengan SANGAT JELAS. Jika anda seorang pelajar yang sedang menanti saat peperiksaan tidak lama lagi, nyatakan dengan jelas apakah bentuk kejayaan yang anda mahukan. Contohnya, saya pasti saya akan mendapat 8A dalam peperiksaan PMR tahun ini. Untuk merealisasikannya lagi, nyatakan juga jumlah markah yang sangat anda yakini seperti 90% untuk mata pelajaran Bahasa Melayu, 86% untuk mata pelajaran Matematik, dan sebagainya. Nyatakan ia dengan sangat jelas dalam gambaran mental anda dan keyakinan diri anda.

Pernyataan ini akan membuatkan anda menghantar isyarat kejayaan dan keyakinan anda ke gelombang di alam semesta. Gelombang keyakinan yang anda 'hantarkan' itu akan berada dalam alam semesta dan bergabung serta menarik gelombang kejayaan itu mendekati anda.

Langkah 2

Gambarkan dengan jelas apa yang anda rasai apabila menerima keputusan seperti yang anda yakini. Rasai keseronokannya, kesayuannya, kesyukurannya... Rasailah ia dengan sangat jelas.

Perasaan yang anda rasai itu mestilah sama seperti keadaan yang berlaku apabila anda benar-benar memperolehi kejayaan itu. Rasai ia dengan penuh perasaan. Gambarkan betapa gembiranya anda dan keluarga anda apabila menerima keputusan tersebut. Rasai bagaimana seronoknya anda menggenggam slip keputusan peperiksaan tersebut. Rasai dengan perasaan yang penuh keyakinan.

Langkah 3

Sediakan perasaan untuk menerima kejayaan tersebut. Apabila telah sampai masanya, teruskan keyakinan tersebut bahawa anda memang benar-benar berjaya mendapat 8A. Terimalah keputusan tersebut dengan penuh semangat dan yakin. Jangan sesekali tergambar rasa gementar dan takut jika ia tidak akan terjadi. JANGAN! Jangan sekali-kali merasa ragu-ragu tentang impian anda, sebermula dari anda melaksanakan langkah yang pertama lagi. Tetapkan dalam hati anda bahawa anda benar-benar bersedia menerima kejayaan tersebut dengan penuh yakin.

Mudah, bukan?

Semudah tiga langkah yang tidak memerlukan apa-apa halangan di hadapan, kerana anda telah benar-benar menyatakan ke alam semesta bahawa anda memang mahukan ia berlaku dan anda sudah benar-benar bersedia menerimanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan