Selasa, 13 Julai 2010

Affirmasi di depan cermin

Teknik ini adalah salah satu teknik affirmasi @ pernyataan diri yang selalu aku lakukan. Keberkesanannya adalah 80 - 90 % lebih daripada teknik-teknik yang dinyatakan sebelumnya. Teknik affirmasi yang dimaksudkan adalah bercakap dengan diri di hadapan cermin.
Kaedah ini menunjukkan bagaimana anda, berada di hadapan cerminn dan bercakap dengan anda. Nyatakan dengan jelas affirmasi yang ingin anda masukkan dalam pemikiran anda sambil menatap anda yang berada dalam cermin. Anda nyatakan dengan jelas apa yang anda mahu bayang-bayang anda lakukan dan secara tidak nyata keadaan ini berlaku seolah-olah bayangan dalam cermin itulah yang berkata kepada anda yang berada di luar.
"Man, kau ni semakin hebatlah. Kerja kau semakin cemerlang, berkesan, dan proaktif. Aku sangat pasti kau akan terus cemerlang dan mendapat anugerah pekerja contoh tahun ini...Man kau ni memang hebatlah..!"
Kata-kata yang anda ucapkan ini akan membangkitkan kuasa minda dan getaran rasa kehebatan dalam diri. Keadaan ini seolah-olah ada orang lain yang sedang memuji dan memberikan keyakinan kepada anda. Situasi ini pasti akan membangkitkan lagi keyakinan dan semangat anda. Pada ketika inilah kuasa minda anda akan terus diprogramkan tentang kehebatan anda, kecemerlangan anda, dan keunggulan kerja anda. Ini akan membuatkan tahap kerja dan kecemerlangan anda pasti akan meningkat dan berjaya.
Cubalah teknik ini kerana teknik ini sangat berkesan kepada saya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan