Rabu, 21 Julai 2010

Keyakinan Anda

Hukum Tarikan @ Law of Attraction (LOA) adalah semudah 3 langkah seperti yang dinyatakan dalam catatan yang lalu. Namun ada yang masih sangsi kerana kurang keyakinan terhadap kejayaan yang begitu mudah yang akan berlaku dengan hanya 3 langkah (?)

Keyakinan itu adalah penting. Keyakinan ini samalah seperti satu bentuk penipuan. Kenapa dikatakan ia satu bentuk penipuan? Kerana anda perlu untuk 'menipu' diri anda untuk meyakini sesuatu.

Katakanlah anda hendak mendapat kejayaan dalam PMR dengan keputusan 8A, maka anda perlu 'menipu' diri anda (meyakinkan diri anda) bahawa anda memang akan dapat keputusan tersebut. Tipulah diri anda seperti anda telah benar-benar mendapat kejayaan tersebut. Tipulah diri anda dengan menghadirkan perasaan gembira yang sangat mengujakan apabila mendapat keputusan tersebut. Tipu diri anda tentang kejayaan itu untuk membolehkan anda merasa yakin. Rasakan kejayaan itu sudah benar-benar berada di depan mata walaupun peperiksaan akan berlangsung 3 bulan lagi dan keputusannya akan ada 5 bulan lagi.

Namun masalahnya, ada yang menipu diri sendiri dengan merasa tidak yakin, tidak percaya, tidak pasti, dan sebagainya sama ada ia benar-benar akan berjaya atau tidak. Keadaan ini akan menyebabkan penipuan diri anda terhadap kejayaan itu terbantut. Apabila keadaan ini berlaku maka gelombang keyakinan yang anda pancarkan ke alam semesta akan keliru sama ada anda benar-benar mahukan kejayaan itu atau tidak. Keadaan ini akan menyebabkan hukum tarikan yang pada mulanya milik anda telah berhenti bekerja. Keputusannya pasti akan menyebabkan usaha anda melakukan hukum tarikan melalui tiga langkah itu akan terhenti.

Oleh itu, kuasailah minda anda untuk menguasai keadaan.

Kuasai minda anda, kuasai kejayaan anda.

Anda BOLEH melakukannya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan