Khamis, 16 Disember 2010

AURA ~ 3

Salam penuh AURA keceriaan daripadaku….

Apakah warna AURA yang akan terpancar daripada dalam diri kita?  Dan, apakah pengertian setiap daripadanya?

  1. Merah ~ Warna emosi yang terbit daripada dalam diri manusia.  Orang yang terlalu beremosi akan memancarkan warna ini di sekelilingnya.  Emosi dan perasaan ketika marah, dapat terpancar jelas pada wajah manusia.  Namun, di sekelilingnya juga terpancar AURA ini yang akan memberi kesan kepada pertimbangannnya.  Begitu juga emosi dalam kasih sayang.  Adakah ini warna ‘LOVE’?
  2. Oren ~ Warna yang menunjukkan semangat, sifat kreatif, dan emosi.  Warna ini baik dan memberi kesan positif kepada diri.  Jika kita memancarkan warna ini, semangat kita akan membara, emosi akan stabil dan cemerlang, dan daya kreativiti akan bertambah.
  3. Kuning ~ Warna ini akan dipancarkan oleh orang yang pintar, cerdik, bersifat intelek.  Semakin kuat warna ini terhasil, semakin kritis pemikiran seseorang itu.
  4. Hijau ~ Warna yang melambangkan sifat sensitif, dan cita-cita terhadap sesuatu yang sangat tinggi.  Orang yang memancarkan warna ini adalah orang yang berdikari, boleh dipercayai, pandai bersahabat, dan bersifat terbuka.  Namun, jika warna ini terlalu gelap, ia melambangkan orang itu terlalu gopoh, dan sangat kuat cemburunya.
  5. Biru ~ Warna yang melambangkan kepercayaan dan keyakinan.  Orang yang memancarkan warna ini adalah orang yang memiliki keunggulan dalam mentadbir.
  6. Indigo ~ Warna yang dipancarkan oleh orang yang bersifat penyayang, dan suci.  Warna ini paling sukar dilihat kerana lapisan warnanya sangat kecil dan sedikit.
  7. Ungu ~ Warna ini sangat hangat.  Ia akan mempengaruhi hati dan minda, iaitu gabungan fizikal dan rohani.  Orang yang baik hatinya, dan suka melakukan kerja kebaikan akan memancarkan warna ini dengan jelas.

Semua maksud warna ini adalah hasil daripada kajian yang dilakukan dengan menggunakan kamera fotografi Kirlian.  Untuk mendapatkan khidmat mengambil dan menganalisa sifat AURA kita, perlu dilakukan oleh golongan profesional yang ada kamera jenis ini sahaja.  Dan pastinya ia melibatkan sedikit kos.

Maksud yang tersirat daripada analisa fotografi ini bukanlah seperti meramal dan menujum seseorang.  Pancaran cahaya yang berlaku adalah daripada diri kita sendiri.  Kita tidak akan mampu untuk menipu diri kita atau menipu teknologi fotografi itu.  Ia berlaku secara semulajadi berdasarkan sifat diri kita sendiri.  Jika kita mampu untuk mendapatkah khidmat fotografi ini, tujuannya hanya satu; iaitu untuk menilai kembali diri kita berdasarkan sifat peribadi kita daripada dalam.

Catatan seterusnya akan membincangkan tentang warna AURA alam...

3 ulasan:

  1. Susah la nak tahu warna aura kita erk..
    Warna tu bertukar ikut mood atau mood kita bertukar ikut warna aura tu?

    BalasPadam
  2. Kedua-dua situasi akan berlaku...

    Pada dasarnya, warna AURA akan terpancar mengikut mood kita.
    Namun, kajian membuktikan, warna baju yang kita pakai juga akan mempengaruhi mood, dan sekaligus mempengaruhi warna yang terpancar dari dalam diri kita.

    BalasPadam
  3. wah suka penerangan aura no 7 -ungu...cik tom mmg suka warna ungu..baju pn byk warna ungu..hihi

    BalasPadam