Ahad, 22 Ogos 2010

Menghilangkan tembok pemisah keyakinan


Masihkah anda ingat tentang tulisanku berkenaan kejayaan, pada 11 Ogos yang lalu? Tulisan itu adalah salah satu langkah untuk mencapai kejayaan dalam kehidupan ini. Jika anda masih belum membacanya, anda boleh ke :
Langkah 1 : Tetapkan Apa yang Anda Mahukan.

Pada hari ini saya akan meneruskan dengan langkah yang kedua.
Setelah kita mempunyai matlamat yang jelas tentang apa yang kita impikan dalam kehidupan ini, maka kita perlu ada keyakinan untuk mencapainya.

Keyakinan adalah perkara yang penting dalam merealisasikan kejayaan.
Jika kita tidak percaya yang kita boleh berjaya, maka diri kita sendiri yang telah memusnahkan kejayaan itu.

Sebagai contoh; kita menginginkan kehidupan yang senang, "Aku mahu jadi orang kaya!" Namun dalam masa yang sama, kita terfikir pula, 'boleh ke aku jadi orang kaya?' Fikiran-fikiran negatif inilah yang memisahkan keinginan itu dengan keyakinan untuk mendapatkan keinginan itu. Ianya seperti ada tembok pemisah antara berjaya, dengan keraguan untuk berjaya.

Seharusnya kita perlu menghilangkan dahulu tembok pemisah keyakinan itu.
Hilangkan tembok yang menghalang kita untuk yakin bahawa kita mampu untuk mencapai kejayaan yang kita impikan. Jika kita masih ada keraguan untuk mencapai sesuatu kejayaan itu, maka kita sebenarnya masih belum memisahkan tembok tersebut. Bawalah bertenang dan cuba cari jalan untuk mencipta keyakinan dalam diri tentang kejayaan yang akan kita kecapi. Jangan mudah berputus ada, teruskan keyakinan kerana keyakinan akan berjaya itulah yang akan membawa kita kepada kejayaan tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan