Isnin, 17 Mei 2010

Law of Attraction

Pernahkah anda mendengar tentang Law of Attraction (LOA)?
LOA adalah hukum penarikan. Hukum ini adalah sebahagian daripada kuasa minda yang terdapat pada setiap daripada kita.

Apakah perbezaan antara LOA dengan kuasa minda?
Sebenarnya tiada perbezaan antara keduanya. Kuasa minda separa sedar adalah lebih umum manakala LOA adalah lebih khusus. LOA adalah frasa yang lebih moden digunakan pada masa kini bagi frasa kuasa minda.

Untuk memanfaatkan LOA, kita perlu menguasai kemahiran membina dan membangunkan visualisasi. Kita perlu mengawal apa sahaja cabang dan gambaran dalam fikiran kita. Ini adalah kerana gambaran yang terbentuk dalam minda atau apa sahaja yang kita fikirkan akan terakam dalam minda separa sedar kita, keadaan ini akan menarik dan menangkap situasi yang digambarkan itu dan mendekati kita secara sedar ataupun tidak.

Minda separa sedar kita tidak pernah tahu tentang baik atau buruknya visualisasi yang kita ciptakan itu. Apabila 'dia' terima sahaja visualisasi yang terlintas dalam pemikiran kita maka 'dia' akan terus menangkapnya dan merealisasikannya dalam kehidupan kita. Tindakan secara automatik inilah yang dinamakan LOA atau hukum penarikan. Apa sahaja yang kita fikirkan, ia akan berlaku, hanya masa yang menentukannya...

Kita boleh menjadi cemerlang dengan mudah dan berkesan jika kita bijak membina visualisasi dan memanfaatkan LOA.
Kita juga boleh menjadi sebaliknya, jika kita tidak berusaha untuk mengubah cara pemikiran kita...kerana sesungguhnya LOA akan terus bekerja tanpa henti, menarik apa sahaja yang kita fikirkan mendekati kita, kerana ia adalah HUKUM PENARIKAN yang tiada noktah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan