Selasa, 16 Mac 2010

Cara berfikir

Berfikir adalah cara untuk manusia mengolah dan mengendalikan perjalanan penaakulan terhadap sesuatu. Kesan yang mungkin berlaku apabila proses berfikir dilaksanakan ialah akan dapat membuat keputusan, rumusan, perbandingan, dan sebagainya.

Tahukah kalian bahawa semasa manusia berfikirkan sesuatu, sebenarnya dia sedang menghantarkan gelombang pemikiran itu ke alam semesta...?
Apa yang sedang berlaku pada ketika itu sebenarnya..?

Mengikut ilmu kuasa minda, otak manusia ciptaan ALLAH ini adalah penciptaan yang maha agong yang menjadikan manusia itu lebih sempurna dan mulia di sisi ALLAH berbanding makhluk lain. Ini adalah kerana semasa otak dan minda melaksanakan pemprosesan maklumat, maka ia sedang mengeluarkan gelombang yang tidak mungkin akan dapat kita lihat dengan mata kasar. Gelombang ini akan bertebaran di alam semesta dan menarik atau mengisyaratkan kepada gelombang yang sama dengan frekuansi yang dilepaskan. Hal ini akan membuatkan daya tarikan kesamaan berlaku antara satu sama lain. Keadaan ini menyebabkan isyarat yang sama akan saling mendekat dan bertautan.

Penjelasan :
Apabila seseorang lelaki sedang dalam keadaan tegang kerana terlewat untuk menghadiri perjumpaan di sebuah bangunan. Masalahnya sekarang ialah dia tidak dapat parkingkan keretanya di kawasan yang sesuai kerana tiada ruang kosong. Apa yang perlu dibuat dan dilaksanakan oleh lelaki itu?
Seharusnya lelaki itu bertenang dahulu. Bertenang akan membuatkan badan, emosi, dan minda menjadi lebih stabil dan bersedia melaksanakan tugas yang disarankan nanti. Apabila sudah bertenang sebaik-baiknya, maka mulalah mengeluarkan gelombang keinginan untuk mendapatkan parking. Emosi, pemikiran, dan mungkin perkataan juga akan melaksanakan tugas ini bersama-sama untuk menarik peluang mendapat parking yang sesuai dan selamat.

Contohnya dalam keadaan tenang begini mulalah berdoa..."Ya ALLAH, aku sudah lewat ni ya ALLAH. Aku nak parking kereta ni ya ALLAH... Berikanlah tempat parking yang terbaik dan selamat untukku ya ALLAH..."

Pengucapan ini disusuli dengan bayangan (visualisasi) tentang peluang untuk mendapat parking yang sangat mudah. Dalam masa yang sama getarkan rasa sangat gembira (peranan emosi) dalam hati tentang peluang mendapatkan parking tadi.... diakhiri dengan rasa bersyukur yang amat sangat.

Jika perkara ini dilaksanakan dengan baik, maka pada ketika itu lelaki tersebut telahpun menghantarkan gelombang keinginan untuk mendapatkan parking. Jika ia benar-benar berjaya melaksanakan apa yang disarankan ini dengan nyata (tentu sahaja perlukan latihan untuk meningkatkan keinginan gelombang ini), maka pasti ada sahaja peluang untuk dia mendapatkan parking dengan mudah selepas itu.

Sebenarnya ini bukanlah perkara dongeng atau khayalan ciptaanku, atau ciptaan penulis-penulis sebelumku. Kenyataannya perkara ini memang dapat dilaksanakan dengan beberapa siri latihan yang dilaksanakan. Aku sendiri suatu ketika dahulu tidak percaya langsung dengan perkara-perkara seperti ini. Namun apabila sudah berjaya menghasilkannya, maka aku sangat teruja untuk sentiasa melaksanakannya pada setiap perkara yang aku inginkan...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan