Selasa, 8 Januari 2013

Penapis RAS ~ 3

Salam kedamaian daripada KM buat semua…

KM hendak membeli sebuah kereta.  Maka KM menetapkan apakah jenis kereta yang hendak dibeli.  Niat KM, dengan adanya kereta itu, dapatlah KM gunakan dengan lebih selesa berbanding dengan kereta yang ada sekarang kerana sudah terlalu uzur.  KM percaya dan sangat yakin bahawa kereta yang KM idamkan itu sangat istimewa dan baik untuk kegunaan KM.  Ini adalah berdasarkan saranan kawan-kawan yang sudah pernah menggunakan jenis kereta yang sama.  KM selalu memikirkan tentang kereta itu dan yakin KM mampu untuk memilikinya.  Tahu apa yang KM rasa setiap kali ‘terserempak’ dengan jenis kereta yang sama di jalan?  Pastilah rasa berbunga-bunga di dalam hati.  Seronok sangat, seolah-olah kereta itu memang sudah menjadi milik KM.

Inilah gambaran yang KM lakukan pada tahun lepas.  Alhamdulillah, semakin KM fikir-fikirkan tentang kereta itu, dan menetapkan hati untuk memilikinya, semakin kerap KM ‘terserempak’ dengannya di jalan ( hukum LOA ).  Tidak sampai 4 bulan KM ‘bermain-main’ dengan RAS dalam minda, syukur alhamdulillah kereta itu sudah menjadi milik KM.

Semasa KM ‘bermain-main’ itu, sebenarnya RAS sudah berfungsi.  Kereta lain (yang mungkin lebih hebat) tidak langsung terlintas di hati KM.  Inilah yang dilakukan oleh RAS, menapis keinginan terhadap kereta jenis lain.  Pandangan sebahagian rakan-rakan yang cuba membunuh hasrat KM untuk memiliki kereta itu juga tidak berjaya, mereka menyatakan kereta itu mahal, sukar dijaga, dan sebagainya.  Semua pandangan itu tidak berjaya masuk ke dalam minda KM kerana RAS menapis hasutan itu dengan jayanya.  Alhamdulillah, setelah memakai kereta ini, ternyata semua yang rakan-rakan katakan itu tidak benar belaka.

KM sentiasa berfikiran positif dari segi kemampuan dan keupayaan kewangan untuk memiliki kereta ini.  Alhamdulillah, kewangan KM lebih dari cukup untuk membayar kereta ini.  Sekali lagi RAS berfungsi untuk menolak semua rasa kesukaran dari segi pembayaran.

Emosi KM jadi makin hebat dan berbunga-bunga setiap kali dapat memandu kereta ini.  Alhamdulillah, rakan-rakan yang dahulunya memberikan ‘hasutan’ akhirnya turut merasa sangat selesa dan rasa lain apabila naik kereta yang KM miliki ini.

Inilah yang benar-benar berlaku.  Alhamdulillah, KM rasa sangat bersyukur dan gembira kerana apa yang KM idamkan telah menjadi kenyataan dan menambahkan lagi keyakinan KM.

1 ulasan:

  1. tahniah KM! saya pun tengah main main dengan ehem sesuatu yang baru ni. betul lah. makin kite nak benda tu makin kerap pulak terserempak. dan setiap kali nampak memang hati rasa seronok dan terus bayangkan kite dah drive dia. hihi...tak sabar rasanya!

    BalasPadam