Selasa, 19 Februari 2013

DELETE untuk pemikiran negatif…

Salam kedamaian…

Kerap kali KM ingatkan kepada diri KM, jaga cara pemikiran.  Jangan biarkan pemikiran negatif berlegar-legar dalam minda dan akhirnya menguasai minda KM.  Minda yang sudah dikuasai dengan pemikiran negatif akan menyebabkan kita memancarkan frekuansi negatif dan akhirnya menarik lebih banyak perkara negatif datang dalam kehidupan kita.

Bagaimana jika tiba-tiba kita tetap memikirkan perkara negatif?  Tentu sahaja (walau diusahakan untuk sentiasa berfikiran positif) akan ada masanya pemikiran negatif hadir dalam benak kita dan mengganggu kita.  KM juga biasa berlaku begitu.

Apa yang perlu kita lakukan? Dan apa yang biasanya KM lakukan untuk menghentikan pemikiran negatif daripada bermain di fikiran KM.

Biasanya KM akan sebut dengan kuat dan jelas; DELETE! Dan seterusnya KM akan memikirkan perkara yang positif bagi mengganti pemikiran negatif yang KM ‘delete’ tadi.

Ada baiknya, bila kita sudah tersedar semula, kita perbanyakkan istighfar.  Perkara-perkara negatif ni biasanya berpunca daripada hasutan iblis dan syaitan, yang selalu mengganggu manusia dengan bisikan jahatnya itu.  Jadi, bila kita sudah tersedar, terus sahaja beristighfar banyak-banyak.

INGAT, bila pemikiran negatif mula datang kepada kita:

  1. Sebutkan ‘delete’, batal, stop, dan sebagainya untuk menghentikan pemikiran negatif itu.
  2. Perbetulkan semula cara pemikiran daripada negatif kepada positif.
  3. Istighfar.

2 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Arjunasetia;
    Perkataan apa saja, selagi mana digunakan untuk menghentikan pemikiran negatif, maka ianya boleh dan berbaloi untuk digunakan.

    Tahniah Arjunasetia, sama-sama kita jaga pemikiran kita....

    BalasPadam