Selasa, 9 April 2013

Tenaga Pemikiran

Salam kedamaian buat semua….

planet-bumi-copy

Setiap sesuatu yang kita lihat di muka bumi ini, semuanya memiliki tenaga.  Hatta, sebuah kerusi atau sofa, juga mempunyai tenaga sendiri.  Ini adalah kerana, jika ‘diurai’ kerusi atau sofa itu, ia terdiri daripada atom dan subatom yang bergabung menjadi suatu barang pejal.  Oleh kerana ia terdiri daripada atom, maka ia juga memiliki tenaga.

Lihat sahaja kepada cahaya matahari.  Ia mungkin kita lihat hanya sekadar sebuah cahaya sahaja yang terpancar dan menerangi alam ini.  Namun, disebaliknya tersimpan sejenis tenaga.  Andai tenaga ini diaktifkan, ia mampu membakar.

Pemikiran manusia juga adalah sejenis tenaga.  Ia bukan sekadar pemikiran, khayalan, atau ilusi yang bermain di kepala.  Sebaliknya ia juga mempunyai tenaga.  Hukum sains telah membuktikan bahawa, pemikiran yang diaktifkan (tenaga) akan memancarkan tenaganya keluar dari kepala.  Ia seperti pemancar radio yang menerawang ke alam semesta.  Hukum pemancar, akan menarik perkara yang sama dengan frekuansi yang dipancarkan.  Hal inilah yang menyebabkan minda manusia memiliki atau kuasa atau tenaga yang dikenali kuasa minda.

Tidak kita sama ada perkara yang kita aktifkan dalam pemikiran kita itu baik atau buruk, ia akan bertindak untuk dipancarkan.  Dan perkara baik yang dipancarkan akan menarik perkara baik, begitu jugalah sebaliknya.

Lantaran itu, kita sering diingatkan untuk sentiasa berfikiran baik dan positif.  Jika kita memikirkan perkara yang tidak baik, dikhuatiri keburukan itu akan hadir kepada kita.

Pemikiran kita adalah tenaga, diri kita adalah tenaga.  Maka aktifkan dan gunakanlah tenaga yang ada dalam diri kita untuk menarik tenaga yang sama menghampiri kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan